dimarts, 23 de desembre del 2008

“I això és típic d’Eivissa?”

06/06/2008

Els turistes alemanys han vingut moltes vegades a les Illes, però en coneixen poca cosa fora del sol i platja. Malgrat tot, continuen "seduïts"

Un dels aspectes que han quedat clars durant la promoció de les Illes Balears a Berlín és que els alemanys, malgrat ser el principal mercat turístic de l’Arxipèlag des de fa dècades, no coneixen gaire la cultura i la tradició de les Illes, sinó tot just el sol i la platja. "Fa anys que pas les meves vacances a Eivissa i això és típic d’allà? No ho havia vist mai!". Comentaris com aquests se sentiren ahir durant tot el dia davant els envelats dels artesans de les quatre illes, que feien des de plats de fang a espardenyes eivissenques.

Molt pocs visitants coneixien els productes que es mostraven al gran aparador en què s’ha convertit l’Alexanderplatz, però gairebé tots els volien comprar en veure el procés i el resultat de la seva elaboració.

"Ens hem de fer promoció perquè ens vinguin a comprar a casa. A la gent li agrada allò que feim però no saben que existim", comentava un dels artesans balears fent autocrítica i demanant alhora el suport a les administracions.

El menjar també triomfà a Berlín. Ametles, flaó, vi i pomada s’acabaren aviat i en poques hores no hi havia cap plat ni cap tassó ple. Els bunyols de vent no tenien temps ni de refredar-se. "Conec la sobrassada i l’ensaïmada i m’encanten, només hi falta el pernil", comentava un berlinès, turista fidel de Mallorca. "Tothom està encantat, i això que sigui gratuït no s’ho poden creure", explicava una de les hostesses que atenia els visitants.

La previsió del Govern és que 450.000 persones hagin visitat els envelats de les Illes un cop acabin tots els actes, avui horabaixa, amb el darrer correfoc.

Reserves
En definitiva, els alemanys continuen "seduïts" per Balears i, en especial, per Mallorca, on sembla que les reserves per a la temporada alta es troben entre un 4 i 5 un per cent per sobre de les de l’any passat, segons el director de l’Oficina Espanyola de Turisme a Berlín, Manolo Butler. Eivissa es manté en nivells similars al 2007 i Menorca és on hi ha més dificultats, "però cal tenir en compte que el volum del mercat alemany a l’illa és petit".

Font.

TRADUCTOR / TRANSLATOR / ÜBERSETZER


La repoblació de les platges és una barrera contra les invasions